Nem így terveztük a bemutatkozást

Ifj. Kanyik Antal és Timár Tamás pórul járt a Salgó Rallye-n, de a Kanyik Motorsport csapat szenzációsan teljesítette a nógrádi versenyhétvégét. Antival beszélgettünk. 

Nagy izgalommal és örömmel készültetek a Salgó Rallye-ra, hiszen itt vetettétek be először a vadiúj Peugeot 208 Rally4-es autótokat. 

Éppen ezért nem is fogalmaztunk meg égbekiáltó terveket, szerettük volna belakni, tesztelni és éles körülmények közt megismerni az új autót, de közben bíztunk abban, hogy ez a taktika majd hoz egy szép eredményt is a konyhánkra. 

Amíg versenyben voltatok addig mi történt veletek? 

Semmit sem kockáztattunk, nagyjából 60-70%-os teljesítményt nyújtva abszolváltuk az első szakaszt. A második gyorsaságin sem történt semmi, egyetlen megcsúszásunk sem volt, egészen a cél utáni kanyarig. Az autó tökéletes volt, mi jól éreztük magunkat, élveztük a versenyzést. 

Ahogy mondtad, a cél utáni kanyarig semmi gond nem volt… 

Így van. Ott egy váratlan, de elkerülhető helyzetbe keveredtünk, ami valószínűleg megelőzhető lett volna, ha lassítanak, figyelmeztetnek minket a veszélyre. Miután megálltunk és meggyőződtünk róla, hogy körülöttünk nem sérült meg senki, azonnal szaladt Tomi visszafelé, hogy a mögöttünk érkezőknek jelezze, hogy baj van. Lelassította a versenyzőtársakat, ezután pedig már senki sem csúszott ki ugyanott. Az is jó megoldás lenne, ha az autókban kerülne egy olyan GPS, mint, amilyet az elmúlt években, külföldön használtunk. Nem hárítom senkire a felelősséget, az utolsó mozdulat az én kezemben volt, hibáztam, nem tudtam a helyzetet megoldani. Az viszont óriási szerencse, hogy nem az történt, mint tavaly, az Ózd Rallye-n, és nem ütöttünk el egyetlen embert sem. Megjegyzem, hogy nem sokon múlt. 

Mi történt? 

Áthaladtunk a fotocellán és a bukkan után megláttuk, hogy az előttünk rajtolók közül ketten is kiestek, ott voltak az autók előttünk, az árokban. Hirtelen történt minden, attól pedig megijedtem, hogy az emberek szaladgáltak mindenhol, a pályán és mellette egyaránt. Húzták, vonták a kocsikat óriási volt a zűrzavar. Nem akartam egyik autónak sem nekicsapódni, és elütni sem akartam senkit, megközöltem a két autót, igyekeztem elkerülni a szurkolókat, egyedül az oszlopot nem sikerült, azt eltrafáltuk. Később kiderült, hogy a tűző napon, a nagy melegben rendesen megolvadt az aszfalt, azért szűnt meg 

szinte teljesen a tapadás a féktávon. A pályabejárás alatt más volt az időjárás, ezt nem tudtuk beírni az itinerbe, nem készültünk rá. Mi jól vagyunk, sérülés nélkül megúsztuk ezt a kalandot, viszont az autó sajnos összetört. Menthető, szerencsére nem kell eldobni a karosszériát, lemezek sérültek, alkatrészeket kell cserélnünk, de gyári technológiával, gyári alkatrészekkel helyre tudjuk állítani tökéletesen. Fájni fog, de megoldjuk önerőből. Az biztos, hogy nem így akartuk felavatni az új Peugeot-t. 

Ezek nem éppen kellemes emlékek, viszont mégis volt minek örülni a Salgó Rallye-n… 

Tipikus egyik szemünk sír, a másik meg nevet helyzet nekünk ez a verseny, mert a mi pechünk mellé két fantasztikus siker is becsúszott – talán kárpótlásként – Salgótarjánban. Rajtunk kívül a csapatunk is ott volt a futamon és még aznap jó hírnek örülhettünk, hiszen Takács Istvánék megnyerték az ORB3 abszolút értékelését a futamon, amivel az ORB3 élére ugrottak. Hatalmas elismerés a fiúknak, gratulálunk nekik, nagyon ügyesek voltak. Holecz Andrásék egy technikai hiba miatt estek ki hazai pályán a géposztályuk első helyéről, ennek már nem örültünk. Kovács Dominikék is csak a második szakaszig jutottak, ott megállt az autójuk. Másnap az ORB2-ben végül két páros által is érdekeltek lettünk. Csütörtökön este 22 órakor hívott föl Szetei Norbi, hogy a Citroen C2R2-esükben tönkre ment a kábelköteg, ezért szeretnék a Salgó Rallye-ra kibérelni a Peugeot 208R2-nket. Még aznap hazajöttünk az autóért, visszavittük Salgótarjánba. Ez jó döntésnek bizonyult, mert a srácok hamar megszokták az autót, annak ellenére, hogy nagyon vigyáztak rá a nap végére, a power stage-en abszolút időt sikerült vele autózniuk. Végül az összetettben a második helyen zártak, a kis kedvenc autónk pedig ismét hibátlanul működött, a rajttól a célig. Zoltán Kevinékről sem szabad elfelejtkeznünk, akik a Nyerges Rallye-n elért második helyük után most a dobogó legfelső fokára állhattak fel és Takácsékhoz hasonlóan ők is élre álltak a bajnoki ponttáblázaton, csak az ORB2-ben. Az időeredmények alapján ezüstérmesek lettek volna, de megváltozott a végeredmény, így léptek eggyet előre a végelszámolásnál. Gratulálunk nekik, és szurkolunk, hogy az év minden versenyén ott lehessenek, folytathassák ezt a szép menetelést. Az ORB-s párosaink közül Perge Gyuriéknak a teszten volt egy kisebb kalandja, de kimozogták, jóízűt autóztak és miután relatíve keveset autóznak a Skodájukkal, igyekeztek minél jobban megszokni a kocsit, sikeresen célba értek. 

Kókai Gabiék egyáltalán nem siettek, adódtak problémáik, de mindenen átlendültek, vidáman értek el a céldobogóig. Az egyetlen Historic-os párosunk, Kalapács Zsoltiék a tőlük megszokott precizitással, semmit sem kockáztatva értek el jó eredményt a szakaszokon és a célban is. Az abszolút ötödik hely lett az övék. 

A célunk az, hogy a kocsinkat a lehető leghamarabb helyre állítsuk, mert minél előbb folytatni szeretnénk a versenyzést. Dolgozunk, a részletekkel jelentkezünk, a csapat pedig készül a Mecsek Rallye-ra, amit június 22-24 közt rendeznek Pécsen és környékén. 

Köszönjük a segítséget!