Csapat

Ifj. Kanyik Antal

1986. május 28-án születtem Budapesten. Édesapám révén, aki szintén autóversenyző, korán belecsöppentem a rallye világába. Kiskorom óta sokat jártam a műhelyünkbe, részese voltam a versenyautók építésének, felkészítésének, és a mai napig részt is veszek a versenyein, szervizesként, segítőként. A körülmények tehát adottak voltak, hogy hozzákezdjek a saját versenyzői pályafutásom építéséhez, hiszen a legalsó lépcsőfoktól volt ebbe a sportágba betekintésem. Apukám nyolc éves koromtól kezdte tanítani a vezetés fortélyait. Még csak 9 éves voltam, amikor elvégeztem a Kesjár Gokart Iskolát is, ahol pályacsúccsal megnyertem a záró házi versenyt. Ezek mellett sok teszten vehettem részt és vezettem édes-apám Lancia Integrale versenyautóit. 2001 nyarán vásároltunk egy Ladát, amit átépítettünk a Rallye I. szabályainak megfelelően. 2002-ben és 2003-ban is ilyen szlalom, ügyességi, sprint versenyeken indultam, ahol a folyamatos fejlődésemnek köszönhetően egyre több és jobb eredményt értem el. 2004-ben neveztem az Eutrade Rallye Bajnokságba, ennek a hat futamból álló versenysorozatnak az összes futamát megnyertem, év végén a Lada Kupa bajnoka lettem. A 2005-ös év első felét kihagytam a tanulmányaim miatt, sikeresen leérettségiztem a Fáy András Szakközépiskolában. 2006-ban elérkezett az idő, hogy ismét tovább lépjünk: a rallye másodosztályában folytattam versenyzői pályafutásomat. A hétfutamos bajnokságban az A-csoport, Lada Kupa valamint a kategória (A/6) bajnoki címét is megszereztem. Az abszolút értékelésben pedig a harmadik helyen zártam az évet. 2007-ben a Ladák homologizációja lejárt, így másik versenyautót választottunk: egy Fiat Stilo Abarth-tal neveztünk az A/ 7 kategóriába. 2009-ben a 7., 2010-ben az 5. helyet sze-reztük meg. Az utóbbi évben kezdtem a versenyzést Bakos Dáviddal, ekkor a Fiat Grande Puntóval több dobogós helyezést értünk el. 2011-re továbbfejlesztettük a versenyautó motorját és futóművét, célunk a kategória dobogós helyére érni. 

Nyirfás Julianna

Nyirfás Julianna 2003-ban kezdte pályafutását egy Honda Civic versenyautóban, amit több különböző típusú rally- és tereprally autóban történő navigálás követett. Mostanra kétszeres Európa-bajnok rally szakágban, az FIA ERC 2WD kategóriában, ugyanis 2013. után 2014-ben sikerült megvédeniük pilótájával az éves bajnoki címet a kétkerék-meghajtású autók között. 

A 2015-ös évben versenyzett tereprallyban, rally 2-ben, és rallysprintben Magyarországon, továbbá külföldön a román bajnokságban és FIA ERC versenyeken indult angol nyelvű navigálással, egy bolgár hölggyel, akivel az FIA „Ladies Trophy” éves bajnoki címéért küzdöttek ebben az évben. 

 

Kanyik Antal

Kanyik Antal 

Aki mindenről „tehet”: Kanyik Antal, a Kanyik Rallye Team alapítója, a Kanyik Historic Team vezetője, és Ifj. Kanyik Antal édesapja. 

Furcsának, talán viccesnek is tűnhet a kérdés, de hogyan kerültél a Kanyik Motorsport csapatába? 🙂 

A válasz valójában nagyon egyszerű. Versenyeztem, régen is rallyeztam már, miközben Anti fiam elkezdett felcseperedni, és elkezdte őt is érdekelni a rallye, az autózás. Én egyszer befejeztem a versenyzést, de a Kanyik Rallye Team szárnyai alatt tovább menedzseltem a fiam pályafutását. Ez a helyzet napjainkra már teljesen megváltozott, ő az aki a Kanyik Motorsporttal együtt segíti az én versenyzésemet, hiszen 2020 végén visszaültem újra a volán mögé. 

Ha a csapattal tartasz mi a feladatod, mit szoktál csinálni a versenyhétvégéken? 

Volt egy időszak, amikor segédkeztem az autó felkészítésében, volt, amikor csak nézőként kísértem el, és esetenként csak a tanácsaimmal segítettem a fiúkat. Rengeteget változott a világ amióta befejeztem az aktív versenyzést, Anti pedig rengeteget tanult, valamint egy szuper, és teljesen profi csapatot épített fel maga köré.  

2020-ban, a Nyíregyháza Rallye-n mutatkoztál be az újjászületett Polonézeddel, de 2021-re már egy sokkal aktívabb, több versennyel tarkított szezont tervezel. Hogyan módosítja ez a csapatban a helyedet, a szerepvállalásod? 

Nekem is van egy csapatom, a Kanyik Historic Team, ami a tavalyi Nyíregyháza Rallye-n dolgozott együtt a Kanyik Motorsporttal. Antiék hibátlanul tették a dolgukat az egész hétvégén. De a rendezés miatt csak a szerencsének köszönhettük, hogy a fiam csapata szervizelhetett nekünk, mert vasárnap rájuk már egy másik, elég távoli szervizparkban vártak rájuk a feladatok. Jó lenne, ha idén is együtt tudnánk dolgozni, szervizelni, és egyébként az ésszerűség is ezt diktálná. Úgyhogy ha minden jól megy ebben az évben én a Kanyik Motorsport egyik ügyfele leszek. 

Kanyik Anita

Szinte felesleges, de mégis megkérdezem: Hogyan kerültél az autósport közelébe? 

Igazából beleszülettem. Már egész kicsi gyerekként is ott voltunk édesapánk versenyein, így a rallye, az autózás mindig is része volt az életemnek. 

Gondolom teljesen magától értetődő volt, hogy Antit is elkísérted a versenyre.  

Így van. És igazából nem csak a nagyobb versenyeken vagyok és voltam ott mindig, hanem már a legelső FRT futamokra, és laktanyákban rendezett szlalomokra is követtem a testvéremet. 

Soha nem fordult meg a fejedben hogy versenyezz? Akár a jobb, akár a bal oldalon. 

Nem. Sőt én vagyok a lázadó a családban és a csapatban. Még jogosítványom sincs. 🙂 

Mi a szereped a Kanyik Motorsport csapatában? 

Amikor a szervizparkba megérkezik Anti és Julcsi, akkor én étellel, itallal várom őket és ott segítek, ahol csak tudok. De elsősorban főzök a versenyzőpárosunkra. 

Mi Anti kedvenc étele? 

Megvan a versenyeken a menüje, ami általában rizsből, csirkéből és salátából áll. Valószínűleg ezekből az idén is bőséges adagokat kell majd készítenem. 

 

Endresz István

Endresz István Salgótarjánban született, és ez alapvetően meghatározta az életét, ami a benzingőzt illeti. A Salgó Rallye-kon nőtt fel, nagyon szeretett kijárni a versenyekre. Évek óta navigátor, és olykor amatőr versenyen pilótaként is elindul. 

Horváth Matyi

Ismerkedjetek meg a Kanyik Motorsport főszerelőjével, Horváth Matyival! 

Hogyan kerültél a Kanyik Motorsport és a rallye közelébe? 

Fogalmam sincs. 🙂 Antival már elég régen ismertük egymást, de igazából csak futólag. 2013-ban kerültem mellé, akkor a Budapest Rallye-n dolgoztunk együtt először, aztán valahogy itt ragadtam a csapatban. Anti akkoriban a Punto-val ment, mi is Fiatosok voltunk és vagyunk a mai napig is, ez pedig megfelelő közös pontnak bizonyult a kezdéshez.  

Annyira itt ragadtál a csapatban, hogy ma már te vagy a Kanyik Motorsport főszerelője. Mik a feladataid a versenyhétvégéken? 

Már a futamok előtti autófelkészítésből is aktívan kiveszem a részem, szerintem Anti után én töltöm el a legtöbb időt a versenyautók mellett, alatt. A karbantartás, a szervizfeladatok, a szerelők koordinálása is hozzám tartozik, de a logisztikával, a szervizhelyünk megkeresésével és kialakításával, felépítésével is foglalkozom. Mindig igyekszek ezt a feladatot az Anti elvárásainak, és ízlésének leginkább megfelelő módon megoldani. A versenynapokon pedig természetesen az autókat szervizelem, javítom a fiúkkal közösen, hogy a lehető legjobb formában gurulhassanak ki a szervizek után a gyorsasági szakaszokra. 

Tőled sem áll messze a versenyzés, vannak terveid ezen a téren? 

Voltak már szárnypróbálgatásaim, van is saját versenyautóm, csak vagy az idő, vagy a pénz hiányzik általában a versenyzéshez. Leginkább az idő, mert én nem szoktam nagyon magas szinten rajthoz állni. MARB versenyeken indultam korábban, FRT-n szlalomoztam, és próbára tettem a tudásom egyszer a Szilveszter Rallye-n is. Ha alkalmam és időm van rá, akkor szívesen versenyezek, de bevallom őszintén, hogy otthonosabban mozgok a szervizsátor alatt, mint a versenyautó volánjánál. Ez nekem ad legalább akkora adrenalinlöketet, mint a csapatunkban versenyző srácoknak a száguldás.  

  

 

Gohér Ildikó

Sportbíróból lett jó barát, majd később a Kanyik Motorsport csapatvezetője Gohér Ildikó. 

Mikor és hogyan kerültél kapcsolatba a Kanyik Motorsport csapatával? 

Rallye futamokon sportbíróként tevékenykedek már 2004 óta, Rali Túra versenyeken dolgoztam. Anti is indult ezeken a futamokon, mint licences versenyző, az ismeretségünk innen indult. A barátságunk viszont onnan, hogy egyszer, amikor még nem Budapesten éltem, egy Mikulás Rallye-ról hazafelé autózva lerobbant az autóm a főváros kellős közepén. Antit hívtam fel, hogy nem tudna e segíteni, ő pedig jött, és kihúzott a bajból. Ezután kb. két évvel – még a Puntoval ment Anti és Pali – elkezdtem egyszer-egyszer velük versenyekre járni. Innentől lépésről lépésre épült fel a Kanyik Motorsporttal a kapcsolatom, és mire körülnéztem már vezető pozícióban találtam magam. 

Mi a szereped a csapatban? 

2015-től csak egyszerű csapattagként kísérgettem Antiékat, ám elvileg most már csapatvezető vagyok a Kanyik Motorsportnál. Lassan két éve. Segítek nekik mindenben, amiben tudok, a verseny előtt, a versenyek helyszínén és a versenyek után is. Sportszakmai szempontból, versenybíróként szintén tudok tanácsokat adni, a szakmai oldalon pedig Julcsi nagyon magasan képzett, valamint tapasztalt. Összetett a feladatom. Minden, ami szervezés koordináció, ki, mikor és hova érkezzen, mit fogunk enni, és mikor, az hozzám tartozik. Figyelek arra, hogy a feladatokat a csapat a megbeszéltek szerint végezze el. Én nem az a klasszikus, a beírókban munkálkodó csapatvezető vagyok, hanem inkább a szervizparkokban tevékenykedő típus. 

2021-re, valamint a következő évekre is ez a terved? 

2021-re mindenképpen, aztán pedig ki tudja még, hogy mi fog történni? 2020-ban sajnos mindössze egyetlen tesztversenyen, Bakonyán voltunk ott, ezért csapatvezetőként igazából az elmúlt teljes szezon kiesett nekem. Sportbíróként álltam a csapat mellett, amikor szervizelés közben bármilyen információra, segítségre szüksége volt a srácoknak, azt igyekeztem nekik megszerezni. Remélem, hogy idén azért jóval többször találkozhatok a Kanyik Motorsport tagjaival és versenyzőivel csapatvezetőként. Természetesen folytatom a munkám sportbíróként is. Össze kell hangolnom az itthoni és a Mirtopa kupás versenynaptárt, hogy mindenhol ott lehessek. 

Versenyzésen nem töröd a fejed? 

Nem áll tőlem messze maga, a versenyzés sem, hiszen 2006-ban navigáltam Braun Krisztiánnak, aki gyerek kori barátom, szomszédos faluban nőttünk fel. Ő rendezett Rali Túra versenyeket is. Vele mentem egy idényt. Majd Joó Lacival és Dorkó Andrással is autóztam. Andrissal csak egyetlen futamot, mert a navigátora nem ért rá, az volt a cél hogy meglegyen nekik a BMW kupa bajnoki címe 2013-ban. 3-4 éven keresztül navigátorkodtam. Pilótának nem lennék jó, 🙂 mert túl hamar nyomnám a féket. De jelenleg nincsenek terveim sem a jobb, sem a bal oldalon. Sportbíróskodok tovább, miközben a Kanyik Motorsport útját is egyengetem. Elég is ez így nekem, én azt gondolom.